mandag 16. mars 2009

Nettmøte på Lyst kl. 1400-1600 mandag 16.mars:


LYST PÅ TØYEN: Monica (33) og Rita (43) mener Munch- museet hører til på Tøyen og har skrevet under på protest- listen mot flytting til Bjørvika. Isljam (35) er mer opptatt av å få et sted å bo der du ikke forstyrrer naboene når du spiller på trommer.. (Alle fotos: Bjørn Bratten)


  Munch-museet
hører
til på Tøyen!


Hva tenker du på når det blir snakk om kulturlivet på Østkanten? Hva gjør du selv når du vil hygge deg og gjøre noe annet?

NETTMØTE 
Sted: Restaurant Lyst
Sørlis plass 

Tøyen


Monica Omland (33), servitør, daglig leder, Brenna:

Jeg pleier å gå på Tøyen- badet med ungene, jeg har to barn, på fem og ett år. Og så går vi på Zoologisk og geologisk museum og i Botanisk hage, eller vi aker i Tøyen- parken. Ellers så sitter vi mye her på Lyst etter jobb og tar en kopp kaffe og kanskje et glass vin i helgene.
- Har du fulgt med på det som skjer rundt Munch-museet?

- Jeg har fått med meg at det skal flyttes, vi jobber jo for at det ikke skal flyttes, museet er jo halve Tøyen..
- Og det som skjer i Bjørvika?
- Nei, det har jeg ikke noe forhold til..
- Operaen?
- Nei, det har jeg ikke hatt tid til, men det skal det nok bli en gang. Men ellers er det jo gjerne kino i sentrum.
- Hva var det siste du så på kino?
- Den siste filmen jeg så var Fritt Vilt. Det var vilt nok..

Rita Kristiansen (43), Tøyen, hjemmeværende:

-Jeg er ikke så flink til det med kultur. Når jeg vil hygge meg går jeg mest hit til Lyst for å ta en kaffe og prate med venner. Og så går jeg mye i Botanisk hage og på museene der.
- Følger du med på at det er kommet forslag til nytt Munch-museum i Bjørvika?
- Ja, jeg har fått med meg at de vil flytte Munch-museet. Jeg har skrevet på protestlista som ligger ute her. Jeg synes Munch-museet skal ligge her på Tøyen. Det er jo her det hører til. Munch-museet er liksom vårt.

 
Isljam Sakiri (35), kokk, Haugerud:

— Jeg har ikke så mye fritid, men hvis jeg har tid går jeg tur med kona og den lille 8 måneder gamle datteren vår i området rundt Haugerud.
- Og når det gjelder kultur, så kunne jeg egentlig, altså, - jeg liker å spille trommer, så jeg skulle ønske vi hadde et sted å bo der du kunne spille uten å forstyrre naboene.
- Hva slags musikk liker du?

- Jeg liker en blanding, spesielt en gruppe som kaller seg Safri Duo, jeg tror de kommer fra USA. Jeg liker mest jazz, men også latin-amerikansk musikk.
- Hvor går du når du ønsker å høre musikk på østkanten?
- Nei, jeg har ikke hatt tid til det, men jeg har hørt om et sted som heter New Jersey, hvor de spiller jazz, men jeg har ikke vært der enda. Og så har jeg hørt om Cosmopolite, men..
..bb

Finn mer i bloggarkivet nederst i høyre spalte

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar