fredag 3. mai 2013

Skåber ute av Nytt på nytt

Til tonene fra Charles Aznavour/Elvis Costellos She, sunget av kollegene Jon Almås og Knut Nærum(bildet), tok i går Linn Skåber avskjed med Nytt på nytt-seerne etter sju år som innleid komiker på folkets favoritt-humorprogram nummer en.
Det var under gårsdagens innspilling av dagens program at Skåber slapp nyheten foran et forbløffet publikum. Kollegene har kjent til avgjørelsen siden februar.


— Livet mitt består av perioder. Nå skal jeg ut og jakte på nye drømmer, utfordringer og prosjekter, sier hun til Dagbladet. Kanskje faller det en drøm i hodet på meg en kveld, det hadde vært gøy. Jeg savner de andre, men heldigvis vet jeg hvor de bor, sier Skåber.
Hun overtok etter Anne-Kat. Hærland for sju år siden og har siden vært fast på programmet, bortsett fra perioden i fjor høst da hun spilte i Bergmans Scener fra et ekteskap på Oslo Nye Teater.
Prosjektleder Guri Skavlan sier det har vært frydefullt å jobbe med Linn Skåber, og at hun forstår Skåbers beslutning.
— Hun er jo skuespiller og har lyst til å jobbe mer innen det faget. Skavlan avslører at Nytt på nytt-redaksjonen har en erstatter, men ønsket ikke å gå ut med det i går kveld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar